3 december 2022 - Schiermonnikoog - Thuis -

3 december 2022 - Schiermonnikoog, Nederland

–  Thuis –

De drie weken dat ik op pad mocht met het camperbusje zijn omgevlogen. Inmiddels ben ik via Rocroi (Noord Frankrijk) en Itens op Schiermonnikoog en thuisgekomen. Het busje is ingeleverd, de rommel opgeruimd en de was is in de machine geweest. De laatste thee- en handdoeken hangen nog te drogen.

De eerste nacht dat ik thuis sliep, werd ik wakker en was het erg donker. Na enige tijd kwam ik erachter dat ik niet in het busje lag. En dat het dus niet nodig was om warme kleren en schoenen aan te trekken voor een toiletbezoek. De verlichting rechtsboven hoefde niet aan, en er was geen laag plafond waaraan ik mijn hoofd zou kunnen stoten.

Ondanks de luxe van een warm huis, mis ik het camperbusje wel een beetje. Ik mis het geluid van de kachel, het klaarmaken van ­de banken om er op te kunnen slapen, het sissen van een pannetje water op een van de gaspitjes. Ook het even oplichten van het gordijntje om in de ochtend te ontdekken hoe het weer is. En natuurlijk het prachtige gebied de Morvan waar ik lang mocht verblijven.

Daarentegen is het fijn om thuis te zijn. Ook is er nu tijd om nog een keer alle verhaaltjes en de reacties daarop te lezen. Regelmatig schiet ik in de lach. Dank voor de leuke reacties die jullie geplaatst hebben. Wie weet ga ik nog wel wat leuks doen met al deze korte verhalen. En misschien ga ik wel meer en vaker schrijven.

Aan het einde van de rit heb ik ook een vraag aan jou die de stukjes heeft gelezen. Ik ben erg benieuwd welke verhaaltjes jou het meest aanspreken. Daarom wil ik vragen of je mij een mailtje wilt sturen met daarin de namen van jouw 3 mooiste verhaaltjes. Dank alvast daarvoor. Geen punt als je dit liever voor jezelf houdt natuurlijk. Mijn mailadres is [email protected]

Hartelijke groeten vanaf Schiermonnikoog van mij!